נויס הוא שולחן חכם שמוטבעים בו משחקים הטובים ביותר שהאנושות המציאה. הם לא רק חכמים, אנרגטיים ומחברים! המשחקים גם מאוד יפים ואיכותיים!
נויס הוא שולחן מלא אנרגיה שיכול להשתנות בלי הפסקה!
רגע אחד, תשחקו בו את המשחק הקארום ההודי העתיק, רגע אחרי – תוציאו מקלות סנוקר ותשחקו משחק צפון אירופאי הנקרא נווס או סנוקר ים או קארונה, משחק שהוא מלך השולחן הזה! וכמובן, אם רק תרצו השולחן יהפוך מיד ללוח שש בש, שחמט או דמקה, ואפילו לשולחן לקלפים או לשולחן למשחקי חברה – יוקרתי ומהודר!
כל המשחקים שבשולחן החכם אינם דרושים רוטציה, כלומר השחקנים תמיד נמצאים פנים אל פנים, אחד מול השני. התכונה הזו הופכת את השולחן החכם לשימושי ונגיש עבור אנשים מבוגרים ואנשים עם הגבלות תנוע.
השולחן החכם נויס – הנו שולחן סלון, בר , אוכל מעוצב ואיכותי. באותו הזמן, נויס זה שולחן משחיקם איכותי ביותר. אתם יכולים לשחק: פוקר, ברידג', ששבש, שחמט, דמקה, קארום, נווס ועוד…

על המשחקים - מודל - פרמיום, צבע - שחור. שולחן רב שימושי - שולחן סלון, שולחן מרפסת, שולחן לגינה. מצב - אפשרות 9 - שולחן גבוה - ששבש מעוצב.

בדף הזה תמצאו היסטוריה וכללים של משחקים אשר אתם יכולים לשחק על השולחן החכם נויס.

* נווס או סנוקר ים או קארונה. היסטוריה וכללי המשחק

היסטוריה

חצי שנה של חיפושים אחר משחקים והפעלות שונות הביאו אותנו למשחק, לו שמות רבים: סנוקר ים, ביליארד באלטי, ביליארד בריטי, ביליארד פיראטי, קארונה, נוווס.
משחק זה מאוד פופולארי במדינות באלטיות ואף הוכר כספורט רשמי בתקופה הסובייטית (1945-1989). על פי מקורות המשחק הראשון נבנה בשנים 1925-1927 בצפון אירופה – לטויה ואסטוניה. ימיים ממדינות אלו ראו משחק דומה בפאבים בריטיים ולקחו איתם את הסקיצה. הם הוסיפו שינויים למשחק, בנו שולחן ראשון ולמעשה ייצרו משחק חדש. במהרה המשחק כבש את ערי נמל: Ventspils, Liepaja, and Tallin.
מעניין כי על פי מקורות בריטיים, המשחק הראשון אותו שחקו בפאבים, נבנה מסקיצה של וויקינגים על ידי ימיים בריטיים. במלים אחרות, משחק זה ידוע עוד במאות 8-10 לספירה הנוצרית. נורווגים טוענים כי המשחק שבנו וויקינגים הוא אב טיפוס לביליארד של היום.

נווס – כללי משחק


1. מספר משתתפים
2. מטרת המשחק
3. הגדרות
4. סדר הפעולות בתחילת המשחק
5. איסורים
6. כללים בסיסיים
7. עונשים
8. ההבדלים במשחק זוגות (4 משתתפים)
9. סט המשחק כולל
לפני תחילת המשחק, תבדקו את רמת הגלישה של שדה המשחק, במידה ויש צורך פזרו אבקה לשיפור גלישה.

1.מספר משתתפים
2 שחקנים המתמודדים ביניהם, או 4 שחקנים (2 זוגות) המתמודדים ביניהם .
למעלה

01 Novuss Ruls
תיאור המשחק (על התמונה)

1. תחילת המשחק – סדר דסקיות של שחקן "האדום"
2. תחילת המשחק – בדר דסקיות של שחקן "השחור"
3. מרכז של שדה המשחק
3.1 הדסקית ממוקמת מחוץ לשטח "החשוך" (או מחוץ למרכז של שדה המשחק) כאשר ניתן לראות את הקו דרך החור שבדסקית. אם ניתן לראות את הקו, אז הדסקית נחשבת "בחוץ", לא בתוך מרכז של שדה המשחק (או שטח "החשוך").
3.2 הדסקית בתוך מרכז של שדה המשחק
3.3 הדסקית מחוץ למרכז של שדה המשחק
4. אזור מכה – אזור בו ממקמים את הביטה לפני המכה. ניתן למקם את הביטה בכל נקודה בתוך אזור מכה, בתנאי שהביטה לא "בחוץ" (ניתן לראות את הקו המפריד דרך החור של הביטה)
4.1 סדר דסקיות בתחילת המשחק – הדסקיות מסודרות כאשר הן צמודות אחת לשנייה וצמודות לבנדה, 4 דסקיות מכל צד של הקו האמצעי.
5. אזור "שן" – כאשר דסקית נכנסת לאזור זה (והיא בפנים, כלומר לא על הקו ולא ניתן לראות את הקו דרך החור שבדסקית) – אסור לפגוע ישירות בדסקית שנמצאת באזור זה.
6. סל
7. בנדה

2. מטרת המשחק
מטרתו של כל שחקן היא להכניס את כל החיילים שלו (המסודרים בצד שמולו) לתוך כל אחד מארבעת הסלים שבפינות השולחן.
למעלה

3. הגדרות
1. חיילים – דיסקיות קטנות מחוררות במרכזן, בצבע שחור או אדום. כל שחקן פותח משחק עם 8 חיילים
2. ביטה – דיסקית גדולה מחוררת במרכזה, באמצעותה פוגעים/מכים בחיילים .
3. אזור מרכז – העיגול במרכז השולחן.
4. אזור מכה – אזור צבוע, הצמוד לדפנות השולחן (למעשה הצלע של כל שחקן), בין הסלים הצמודים אליו. לכל שחקן אזור מכה משלו .
5. אזור השן – כל אזור המכה והסלים הצמודים אליו (כל הצלע הצמודה לשחקן). לכל שחקן אזור שן משלו .
6. סלים – נמצאים בפינות השולחן ומהווים יעד להכנסת החיילים.
7. בנדה – דופן השולחן.
8. חוץ/פנים בהתייחס לביטה או חייל – ביטה נחשבת כמצויה "בפנים" (בתוך) אזור המכה כאשר לא רואים דרך החור שבמרכזה את קו הגבול של אזור המכה (רואים את השטח הצבוע בלבד).
חייל נחשב "בפנים" (בתוך) אזור המכה או "בפנים" (בתוך) אזור המרכז אך ורק כאשר רואים דרך החור שבמרכזו את השטח הצבוע ולא רואים את קו הגבול.
למעלה

4. סדר הפעולות בתחילת המשחק
כל שחקן עובר לצד שמולו ומסדר 8 חיילים במרכז אזור המכה, צמוד לקו הבנדה, בצורה הבאה: 4 חיילים בכל אחד מצידי קו המרכז, צמודים זה לזה וצמודים לבנדה. בסיום הסידור חוזר השחקן לצד שמול החיילים שסידר.
לתשומת לב: במהלך המשחק כל שחקן נשאר בצד השולחן שלו.
למעלה

5. איסורים
1. אין להניח ידיים או אצבעות על גבי השולחן.
2. אין להעביר אחת משתי הידיים מעבר לקו הבנדה.
3. אין להכות בחיילים של היריב אלא אם כן המכה מתבצעת דרך הבנדה, או כאשר הנגיעה הראשונה של הביטה הינה בחייל של השחקן המכה.
4. אין להכות ישירות בחייל הנמצא "בפנים" (חייל הנמצא באזור המרכז או באזור השן של השחקן המבצע המכה – ראו הסבר חוץ/פנים בסעיף ההגדרות).
5. בשום שלב במשחק לא יהיו בשדה יותר מ-8 חיילים לשחקן.
למעלה

6. כללים בסיסיים
1. יש להכות בחייל תמיד באמצעות הביטה ולא ישירות ע"י המקל.
2. זכות המכה הראשונה נקבעת על פי סיכום מראש בין השחקנים.
3. יש להכות בחיילים באמצעות הביטה אך ורק מאזור המכה המסומן על השדה.
יש להניח את הביטה בתוך אזור המכה כך שלא ניתן יהיה לראות את קו הגבול דרך החור שבמרכזה.
4. שחקן המצליח להכניס את החייל שלו לסל – זוכה במהלך נוסף, זאת בתנאי שלא ביצע שום עבירה במקביל.
5. אם חייל של השחקן נכנס למרכז השדה (העיגול הפנימי שבאזור המרכז) ונחשב למצוי "בפנים" (לא רואים את קו הגבול מהחור שבמרכזו) – לא ניתן להכות בו ישירות. המכה תתבצע אך ורק דרך הבנדה או באמצעות חייל אחר של השחקן. כנ"ל לגבי אזור השן.
6. אם החייל נעמד על צידו – יש לחכות לעצירה מוחלטת שלו, ורק אז מניחים אותו מחדש – אף פעם לא בכיוון הסל.
7. המשחק מאפשר תמיד "זכות מילה אחרונה" ליריב במידה והשחקן מולו הכניס את כל החיילים שלו לסלים. בסיום הכנסת כל החיילים ע"י שחקן אחד, ניתן ליריב מהלך אחרון לשמור על כבודו = לנסות להשיג תיקו.
למעלה

7. עונשים
1. עונש של הצבת חייל באזור המרכז – אם החייל נהדף אל מחוץ לשולחן, יש להחזירו לנקודת האמצע של אזור המרכז (ראו בתרשים אזור המרכז). במידה ונקודה זו תפוסה – יש להניח את החייל בתוך העיגול בצמוד לקו הגבול שלו על גבי הקו החותך בצד שממנו קפץ/נהדף מהשולחן (ראו בתרשים). במידה וגם מיקום זה תפוס – יש להניח את החייל על הקו החותך הבא בהתאם לכיוון השעון (ראו בתרשים). אם גם נקודות אלה תפוסות – יש להניח את החייל בין שני הקווים החותכים (ראו בתרשים).
2. עונש של הוספת/החזרת חייל של השחקן חזרה למשחק – החייל יוחזר למקום הפנוי הקרוב ביותר לקו המרכזי באזור המכה בצמוד לבנדה. האחריות על החזרת החייל הינה על היריב ולא על מבצע העבירה. במידה והיריב המשיך לשחק ולא החזיר את החייל – העונש מבוטל.
העונש תקף במקרים הבאים:
2.1 פגיעה בחייל כלשהו ישירות (ללא הביטה).
2.2 הכנסת הביטה לסל כלשהו.
2.3 הדיפת הביטה אל מחוץ לשולחן.
2.4 פגיעה ישירות בחייל הנמצא באזור המרכז – מחזירים את החייל חזרה למקום
בו היה טרם המכה.
2.5 פגיעה ישירות בחייל של השחקן (המבצע את המכה) אשר נמצא באזור השן
שלו – מחזירים את החייל חזרה למקום בו היה טרם המכה.
במידה ולשחקן שביצע עבירה יש את כל שמונת החיילים על השולחן – מופעל "כלל החוב". על פי כלל החוב השחקן היריב צריך לזכור להחזיר למשחק חייל של השחקן מיד לאחר שהצליח להכניסו לסל. כלל זה יופעל בהתאם להסכם בין הצדדים, כפי שייקבע לפני תחילת המשחק.
למעלה

8. ההבדלים במשחק זוגות (4 משתתפים)
1. זוג השחקנים השותפים עומדים זה מול זה כאשר ההתמודדות היא מול השחקנים העומדים משני צידיהם.
2. מתחילים את המשחק עם 16 חיילים מכל צבע, שמונה בכל צד של שחקן, ובסה"כ 32 חיילים בשדה.
3. התור של השחקנים מתנהל על פי כיוון השעון.
למעלה

9. סט המשחק כולל
1. לוח המשחק \ שולחן משחק (100 ס"מ X 100 ס"מ, עשוי מעץ)
2. רגליים מתקפלות להגבהת השולחן
3. דסקיות המשחק בצבע שחור ואדום – 16 דסקיות בכל צבע
4. 2 ביטות
5. 2 מקלות סנוקר (בכל גודל ומשקל)
6. אבקה לשיפור הגלישה

שחקו בכיף ובהצלחה!
למעלה

* קארום או סנוקר הודי או סנוקר אצבע. היסטוריה וכללי משחק

היסטוריה


משחק קארום (או סנוקר הודי או סנוקר אצבע) הנו משחק לוח המזכיר את ביליארד. את המשחק הזה אפשר למצוא כמעט בכל מקום בדרום ומזרח אסיה. המשחק מאוד פופולרי בנפאל, הודו, פקיסטן, בנגלדש, סרי-לאנקה ועוד. בבתי קפה ומועדונים של דרום ומזרח אסיה לעיתים מעבירים טורנירים של המשחק.
בדרך כלל את קארום משחקים במשפחה, כולל ילדים, והוא ממלא פונקציה חברתית חשובה. סטנדרטים וכללי המשחק משתנים מאזור לאזור.
על פי חלק מהמקורות המשחק הנו ההמצאה של המהראג'ות של הודו, בעוד רבים בהודו מאמינים שקארום הוכנס להודו על ידי בריטים.

קארום – כללי המשחק

משחק הלוח קארום או סנוקר הודי הוא אחד המשחקים הפופולארים במזרח אסיה ובמיוחד בהודו. המשחק נועד לשני שחקנים לפעמים ניתן לשלב יותר . 'קארום' מתאים לכל גיל ולכל מקום. הוא עשוי בעבודת יד מלוח עץ מעץ.
חוקי המשחקים פשוטים ודומים לסנוקר המקורי. קיימות 18 דיסקיות 9 שחורות ו9 לבנות + דיסקית אדומה. המטרה להכניס את הדיסקיות באותו צבע.

1. מטרת המשחק
2. גילאים
3. מספר משתתפים
4. תכולת המשחק
5. התחלת המשחק
6. מהלך המשחק
7. עבירות ואונשים
8. איסורים
9. ניצחון במשחק
10. טיפ
למעלה

Carrom rules
תיאור התמונה

1) סדר הדיסקיות בתחילת המשחק
1.a) דיסקיות מופנות לפינה השמאלית של שדה המשחק
1.b) דיסקיות מופנות לפינה הימנית של שדה המשחק
2) מיקום הנכון של הביטה לפני המכה
3) מיקום הלא נכון של הביטה לפני המכה
4) מכת אצבע אמצעית
5) מכת האצבע המורה
6) מכת מספריים
7) מכת הבוהן
8) תנוחה לא נכונה של היד בעת המכה

למעלה

מטרת המשחק
להכניס את כל הדסקיות (פולים) מאותו צבע לתוך אחד מארבעה הסלים

גילאים:
5+

מספר משתתפים:
בין 2 ל4. במקרה של ארבעה המשחק הוא של שניים מול שניים.

תכולת המשחק:
1. לוח משחק
2. 16 דיסקיות בהירות (פולים) (מתוכן רק 9 משתתפות, שאר ה-5 הן רזרבה )
3. 16 דיסקיות שחורות (פולים) (מתוכן רק 9 משתתפות, שאר ה-5 הן רזרבה )
4. 2 דיסקית אדומות ("המלכה") (מתוכן רק אחת משתתפת, השנייה היא רזרבה)
5. 1 דיסקית גדולה (ביטה) (בעבר היו מכינים אותה משנהב), זוהי דיסקית המכה.
למעלה

התחלת המשחק.
מיקום השחקנים:
כל משתתף בוחר את הבסיס שלו ומתיישב מולו. הבסיס הוא מקום בו מניחים את הביטה לפני המכה, בסיס הוא שני קווים שנמצאים בין שני עגולים שעל הלוח במקביל לדפנותיו של השולחן.

מיקום הפולים:
מסדרים את הפולים על גבי שושנת הרוחות המצוירת במרכז הלוח כאשר "המלכה" האדומה נמצאת במרכז ומסביבה מסודרות הדסקיות השחורות והבהירות לסירוגין בשני מעגלים (ראו תמונה 1)
למעלה

מיקום הביטה:
מניחים את הביטה בתוך המלבן בלבד, כך שתיגע בשני הקווים של הבסיס. או, לחילופין, אפשר להניח אותה על גבי העיגולים בקצוות הבסיס, אך בתנאי שהיא מכסה את העיגול כולו. במהלך המשחק השחקנים מכים אך ורק מהבסיס שלהם בלבד. שלא כבסנוקר רגיל, לא ממשיכים מאותו מקום שהכדור נעצר אלא מחזירים בכל מכה את הביטה לבסיס. ניתן לבחור לאורך הבסיס כל מקום שנראה טוב יותר.
מיקום הנכון (ראו תמונה 2)
1. הביטה נוגעת בשני קווים בו זמנית
2. הביטה מכסה את העיגול כולו
מיקום הלא נכון (ראו תמונה 3)
1. הביטה לא נוגעת בו זמנית בשני הקווים
2. הביטה אינה מכסה את העיגול כולו.
למעלה

מהלך המשחק:
הראשון שמכה ומצליח להכניס את הפול הבהירה או השחורה ממשיך להכניס את הפולים מאותו צבע, מרגע זה אלו הם פולים שלו. במידה והוא הצליח להכניס שניים באותה מכה. הוא בוחר בעצמו את הצבע ומוציא את הפול האחר ומניח במרכז שושנת הרוחות.
העברת תור:
1. ברגע שלא נכנס הפול.
2. במידה והביטה לא פגע באף פול (לפני תחילת המשחק, ניתן לסכם עונשים כבדים יותר).
3. במידה והביטה פגע במלכה לפני שהיא פגע בפול (לפני תחילת המשחק, ניתן לסכם עונשים כבדים יותר).

עבירות ועונשים
הפסד במשחק:
במידה והמלכה הוכנסה שלא היה בכך צורך (ניתן לסכם עונש קל יותר, כגון החזרת המלכה למרכז השדה והוצאת פול מהסל).
הוצאת פול מהסל והנחתו במרכז השדה:
1. במידה וביטה הוכנסה לתוך אחד מארבעה הסלים.
2. במידה וביטה אפה מהשולחן.
3. במידה והכנסת פול שהוא לא שלך. מוציאים את הפול שלך ומשאירים את הפול שהכנסת בסל.
4. במידה והפול הראשון בו פגע הביטה היה פול של היריב.
*במידה ועדיין אין מה להוציא השחקנים מסכמים בינם לבין עצמם האם להפעיל את הכלל "החוב". כלומר, לבצע את הענישה ברגע שיהיה מה להוציא מהסל.
א') שחקן שמצליח להכניס פול ולא בוצע אף עבירה ממשיך בתורו.
ב') את מלכה ניתן להכניס רק אם נשאר פול אחד על הלוח.
ג') במידה והמכה גרמה לפול כלשהו לעוף מהשולחן השחקן שתורו עכשיו רשאי להניחו בכל מקום כראות עיניו. מן הסתם אם זאת פול של היריב הוא יניחו מאחורי הבסיס של היריב, זאת כדי להקשות עליו, אם זה פול שלו הוא יניחו במקום שיקל עליו להכניסו.
ד') כלל נוסף שרווח במשחק שאין להכות לאחור כלומר הפול שלך שנמצאה מאחורי הבסיס שלך, ניתן להגיע אליה על ידי שליחת הביטה דרך הבאנדה וחזרתו בזווית מסוימת אשר תסיט את הפול למקום הרצוי.
למעלה

איסורים:
1. אין להניח ידיים על השולחן
2. היד לא יכולה לחצות את הקו האלכסוני – ראו תמונה (8)

ניצחון במשחק:
לאחר שהוכנסה את מלכה יש להכניס מיד את הפול האחרון שנשאר. במידה והכנסת את המלכה האדומה ולא הצלחת מיד לאחר מכן להכניס את הפול האחרון, אזי מוציאים את המלכה ומניחים אותה במרכז שושנת הרוחות.
מנצח מי שהצליח להכניס את כל הפולים אל תוך הסלים, כולל את המלכה.
למעלה

טיפ!
קיימות שיטות שונות של הכאת הביטה (ראו תמונה 4, 5, 6, 7 )
1. מכת אצבע אמצעית
2. מכת האצבע המורה
3. מכת מספריים
4. מכת הבוהן

שחקו בכיף ובהצלחה!
למעלה


תגיות

שולחן משחק, שולחנות משחק, שולחן שח מט, שולחן סנוקר ים, שולחן קלפים, קארום, קארומבוי, שולחן שש בש, שולחן פוקר, סנוקר הודי, סנוקר אצבע, ביליארד הודי, ביליארד אצבע, ביליארד ים


*כל הזכויות שמורות
**כל מוצרי החברה רשומים כפטנטים ומוגנים ע"י חוק זכויות היוצרים, התשס"ח2007.

פוסט זה זמין גם ב: אנגלית